DONEAZĂ DIRECT:

DONEAZĂ

Inițiativele au nevoie de susținere materială pentru a prinde putere. Alege inițiativa care te inspiră, sau susține mersul Fundației Comunitare Galați, pe termen lung, printr-o donație individuală.

DSC_5511

CE ESTE ȘTIINȚESCU?

Copiii învață de la profesori sau voluntari cum să-și pună în practică toate ideile, cum că știința nu se învață doar în bancă sau din cărți, ci și din realitatea de zi cu zi. Din șuruburi, piulițe, roboți, lipici, experimente și multe altele din care își construiesc visurile.

Profesorii învață de la cei mici cât de mare le e bucuria de a vedea știința ca pe o joacă, nu ca pe o materie la care trebuie să ia note mari.

Programul este dezvoltat de către Federația Fundațiile Comunitare din România cu sprijinul Romanian-American Foundation (RAF) și este implementat prin fundațiile comunitare locale în 14 orașe din România.

Cine poate face parte din Științescu?

Orice copil care are bucuria de descoperi lumea cu propriile mâini, de a construi ceva de la zero, de a învăța făcând. Nu trebuie să aibă note mari la matematică, fizică sau chimie. La Științescu doar visurile trebuie să fie mari.

Orice profesor, student , profesionist sau chiar elev care are bucuria de a da mai departe pasiunea pentru știință. De a păși din spatele catedrei sau biroului în fața copiilor pentru a construi și învăța împreună.

FONDUL ÎN CIFRE

EDIȚII

4

SUMA ÎN GRANTURI ACORDATE

371626

PROIECTE FINANȚATE

35

COMPANII PARTENERE

18

PROIECTE IMPLEMENTATE

Nr. Crt Nume Proiect Beneficiar (Asociație/Grup Inițiativă- G.I.) Suma finanțată (LEI) Ediția și Perioada implementării
1 eKART, Știință și Creativitate Grupul de inițiativă ”CNMK ROBOTECH”, din cadrul Colegiului Național Mihail Kogălniceanu, Galați 15.225 RON Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023
2 SMART KART- ECONOMIE VERDE Grupul de inițiativă ”LTATV”, din cadrul Liceului de Transporturi Auto Traian Vuia, Galați 19.050 RON Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023
3 Go Kart – Începuturile Grupul de inițiativă ”G.I. Robotica L.P.S.- C.E.X.”, din cadrul Liceului cu Program Sportiv în colaborare cu Centrul Județean de Excelență, Galați 13.725 RON Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023
4 TRADITII din TRECUT pentru VIITOR ASOCIATIA UNITED CRISTIAN AID BUNUL SAMARITEAN, Nicorești 10.000 RON Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023
5 Artizani, prieteni ai mediului Grupul de inițiativă ”CEVMiștii”, din cadrul Colegiului Economic Virgil Madgearu 9.655 RON Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023
6 Viitorul meu laborator de științe Grupul de inițiativă ”SCIENTIAE NATURALES”, din cadrul Școlii Gimnaziale ”Ene Patriciu”, Smulți 9.852 RON Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023
Nr. Crt Nume Proiect Beneficiar (Asociație/Grup Inițiativă- G.I.) Suma finanțată (LEI) Ediția și Perioada implementării
1 SMART Farm ROBO Stars – (G.I. al Lic. Mircea Eliade) 7,000.00 Ediția 3. nov 2021 – mai 2022
2 ECOSERA ROBOTICA LPS (G.I. al Lic.cu Program Sportiv Galați) 7,165.00 Ediția 3. nov 2021 – mai 2022
3 Îmblânzirea STEAM S-TEAM 6,029.00 Ediția 3. nov 2021 – mai 2022
4 „Natura în laborator” Asociația Centrul Educational Beekids 13,388.00 Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020
5 FABRICA ROBOTICA LPS (G.I. al Lic.cu Program Sportiv Galați) 10,315.00 Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020
6 ABRICASA Organizația Națională Cercetașii României – Filiala Roza Vânturilor Galați 4,000.00 Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020
7 Stiintescu de acasă G.I. STIINTESCU DIY 4,500.00 Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020
8 Smart habitat ROBO Stars – (G.I. al Lic. Mircea Eliade) 9,052.00 Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020
9 Clubul de Ştiinţe 3D – CNMK Asociația CNMK Părinți 12,170.00 Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020
10 IMBLANZIREA STIINTELOR Grupul Moisil Științe și Teatru 6,765.00 Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020
11 OZOFUN G.I. OzoSteam 5,679.00 Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020
12 3D Honey G.I. Exploratorii 22 7,330.00 Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020
13 Universul RĂDEȘTIințescu Asociația Rădeșteanca 9,624.00 Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020
14 Tecuci – mesaj din viitor Future Dreamers 15,679.00 Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020
15 Clubul de Științe ”Prietenii Chimiei” G.I. al școlii Generale nr.28 11,953.00 Ediția 1. Mai – oct 2018
16 Atelierul de Robotică G.I. al Palatului copiilor Galați 10,919.45 Ediția 1. Mai – oct 2018
17 Chemistry Wizards (Vrajitorii chimisti) Asociatia Semper Musica Filiala Tecuci 9,996.00 Ediția 1. Mai – oct 2018
18 Nutritiada G.I. al Șc. Nr. 17 2,800.00 Ediția 1. Mai – dec 2018
19 Educație și știință pentru un viitor ecologic G.I. al Liceului cu Program Sportiv Galați 7,712.50 Ediția 1. Mai 2018 – feb 2019
20 Meteorologie fără formule G.I. al Școlii Grigore Moisil 4,800.00 Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019
21 Acțiunea fiziologică a unor metale și nemetale asupra organismului G.I. al Școlii Nr. 17 6,795.00 Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019
22 Picătura de știință G.I. al Școlii Dan Barbilian 9,898.00 Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019
23 Matematica muzicii conștiente G.I. al Școlii Nr. 17 12,000.00 Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019

ȘTIINȚESCU EDIȚIA A 4-A

Fondul total al ediție 4, Științescu Galați, este de 98.550 de lei

Rezultatele proiectelor implementate în Rădești, Cudalbi, Tecuci și Smulți, în edițiile anterioare, au demonstrat că și în mediul rural, pasiunea pentru știință poate deschide noi orizonturi pentru tinerii noștri. Ne-am propus să extindem experiența transformațională a lui Științescu în mediul rural, unde resursele educaționale sunt mai limitate, facilitând astfel descoperirea și înțelegerea de către elevi a noțiunilor fundamentale științifice. Laboratoarele bine echipate reprezintă o necesitate, în orice instituție școlară, pentru a putea oferi tinerilor un cadru adecvat să experimenteze direct și să exploreze concepte precum fizica, chimia și biologia, ceea ce poate stimula curiozitatea, gândirea critică și pasiunea pentru învățare.

Astfel, din suma de 39.000 lei  amfost  finanțate șase proiecte, de educație STEAM:

Beneficiari: elevi de școală generală (cl. V – VIII) și de liceu (IX – XII), din mediul rural, direct implicați în activitățile STEAM

Totodată, ținând cont de avansul tehnologic în domeniul inteligenței artificiale (AI – Artificial Intelligence) care a avut un impact semnificativ asupra diferitelor industrii și domenii, inclusiv în educație, încurajăm proiectele care să pregătească elevii pentru oportunitățile de carieră din arii precum ingineria software sau dezvoltarea de aplicații, care sunt în continuă creștere și solicită dezvoltarea de abilități în domeniul tehnologic.

Astfel, diferența de 59.550 de lei va fi alocată pentru 3-5 proiecte educative de tip STEAM, cu accent pe utilizarea de elemente de tip AI (dar nu exclusiv), cu un buget minim de 8.000 lei/proiect și maxim de 23.000 lei/proiect.

Beneficiari direcți: copii și tineri, cu vârste între 6 – 18 ani, direct implicați în activitățile STEAM, din mediul rural și urban.

Aplicant: Grupul de inițiativă CNMK Studio

Nume proiect: ForGGens

Buget: 22000 RON

Obiective:

Obiectivul 1: extinderea activităților și upgradarea obiectivelor clubului de imprimare 3D prin adăugarea a cel puțin 3 discipline noi, din domeniul programare de jocuri sau pentru viziune computerizata, film și medicină.

Obiectivul 2: dezvoltarea cunoștințelor și ulterior a aptitudinilor beneficiarilor, în domeniul inteligenței artificiale și a viziunii computerizate, prin participarea la cel puțin 8 ateliere de programare și lucru cu echipamente specializate .

Obiectivul 3: alcătuirea unei baze de date ce va conține cunoștințe, în infrastructura informațională a colegiului, pentru început în domeniul digitalizării prezenței umane care să ofere un start pentru proiecte similare sau ulterioare care să conțină date despre echipamentele minime necesare, implicațiile tehnice și morale ale proiectului dar și posibilele aplicabilității.

Aplicant: Grupul de inițiativă PALATUL COPIILOR GALAȚI

Nume proiect: ATELIERE DE ROBOTICĂ ȘI IA PENTRU GIMNAZIU ȘI LICEU

Buget: 20830 RON

Obiective:

Obiectivul 1: Participarea a 75 de elevi la ateliere de programare, prin învățământ nonformal, și însușirea nemijlocită a abilităților de programare de bază

Obiectivul 2: Dotarea laboratorului cu kituri moderne pentru însușirea programarii robotilor cu IA sau functionalităților extinse, fără IA, a kiturilor deja existente, pentru 200 de elevi înscriși anual.

Aplicant: Grupul de inițiativă Robotica CEX-LPS

Nume proiect: Robotul educațional cu IA (EduRobotAI)

Buget: 13014 RON

Obiective:

Obiectivul 1: construirea unui robot umanoid de la mijloc in sus, deplasabil pe roti in sistem autonom dotat cu elemente specifice inteligentei artificiale

Obiectivul 2: dezvoltarea de abilități noi de programare necesare dezvoltării conceptului de android aplicat proiectului nostru cu participarea unui număr de 50 de elevi într-un număr de peste 30 de sesiuni de proiectare, printare 3d, programare si testare a produsului final.

Aplicant: Asociația Părinți Profesori Elevi Radu Negru

Nume proiect: STEM LA RADU NEGRU

Buget: 14676 RON

Obiective:

Obiectivul 1: Proiectarea și construirea unui sistem hidroponic, pentru plante de consum, de către cel puțin 50 de elevi, clasele IX – XII, din cadrul Liceului Tehnologic Radu Negru

Obiectivul 2: Implicarea a cel puțin 50 de elevi, clasele IX – XII, din cadrul Liceului Tehnologic Radu Negru, în ateliere de electronică-automatizări, imprimare și proiectare 3d și de protecția mediului in vederea implementării, functionalității și cercetării culturilor hidroponice.

Aplicant: Asociația Floarea Sorului

Nume proiect: Atelierele INSPIR- Prietenii Științei

Buget: 14750 RON

Obiective: Obiectivul 1: Organizarea și dotarea unui laborator de științe în cadrul Școlii Gabriel Drăgan din satul Coasta Lupei, care va deservi un număr de 60 de elevi;

Obiectivul 2: Desfășurarea unui număr de 10 Ateliere de tip STEM pentru 60 de elevi din mediul rural;

Obiectivul 3: Creșterea cu cel puțin 20% a performanțelor școlare în domeniile STEM la examenele naționale;

Aplicant: Asociația Culturală pentru Tradiții și Obiceiuri Românești „VATRA”

Nume proiect: Tradiții Reinventate - Meșteșuguri Digitale pentru Educația STEAM

Buget: 13280 RON

Obiective:

Obiectivul 1: Dezvoltarea și implementarea unui program educațional interdisciplinar ce integrează meșteșugurile tradiționale în curriculumul STEAM, adresându-ne către 200 de elevi din mediul rural, în vârstă de 6-12 ani, până la finalul anului școlar 2024.

Obiectivul 2: Organizarea a 10 ateliere interactive, în care participanții să învețe tehnici de olărit, țesut și confecționat măști, aplicând în același timp principii de design digital și printare 3D, pe perioada de implementare a proiectului.

Obiectivul 3: Organizarea unei expoziție cu lucrările realizate de elevi în luna septembrie 2024, în cadrul Festivalului Științescu Galați, marcând astfel finalizarea proiectului.

Tema aceste ediții este SUSTENABILITATE. Împreună creăm o lume mai bună, mai verde, mai prietenoasă cu mediul.

Suntem deja în a doua etapă, Științescu 3.2, în cadrul căreia copiii își doresc să transforme în realitate un vis mare de tot:

Construcția unor karturi verzi. În cadrul acestui proiect se vor reuni pasionații de proiecte do-it-yourself, de electronică, mecanică și energii regenerabile.

Susține și tu proiectul Științescu!

Avem nevoie de 15.000$ pentru a finanțarea prin apel deschis a cel puțin 6 proiecte.

Fiecare donație duce visurile celor mici mai aproape de realitate:

Vom selecta 3 proiecte care își propun construirea de la 0 a unui kart electric și cel puțin alte 3 proiecte care propun un proiect Științescu clasic, dar în tematica The Green deal (Pactul Verde). Cele 3 echipe care vor construi câte un vehicul electric vor avea apoi oportunitatea de a expune karturile și de a concura în cadrul unui eveniment public de tip expoziție/concurs la final de ediție, alături de celelalte 6 proiecte din cea de-a 3-a ediție.

IATĂ CE VISURI AU DEVENIT REALITATE ÎN ȘTIINȚESCU 3:

  • ȘTIINȚESCU 3.1 – IMPLEMENTATE

 

EcoSera

Au construit o eoliană care alimentează curtea liceului cu energie regenerabilă, au creat de la zero jucării automatizate în cadrul clubului de robotică, iar acum, elevii de la Liceul cu Program Sportiv vor construi o seră automatizată.

Îmblânzirea STEAM

Au descoperit meteorologia în curtea școlii, au învățat cu ajutorul ozoboților noțiuni din zece materii diferite, au redat fenomene științifice cu ajutorul teatrului japonez kamishabi, iar acum vor să creeze spații smart, automatizate, în școala lor.

Smart Farm

Au învățat să programeze, să proiecteze și să printeze 3D, pentru a realiza macheta unui cartier verde în care să se locuiască smart, cu infrastructură economică și ecologică. Iar acum vor să realizeze un complex agricol cu o fermă zootehnică, parțial robotizat.

Pentru a strânge sumele necesare finanțării celor trei proiecte, dar și pentru inițiativele care vor alcătui restul Fondului Științescu 3.0, fiecare leu donat prin implicarea comunității va fi dublat de partenerul nostru RAF (Romanian-American Foundation), în limita a 10.000 de dolari. Costurile de operare și comunicare a programului vor fi acoperite de către Fundația Comunitară Galați, exclusiv cu sprijinul comunității locale, prin campania de strângere de fonduri. 

  • ȘTIINȚESCU 3.2 – ÎN IMPLEMENTARE
 
 

👉Aplicant: Grupul de inițiativă ”CNMK ROBOTECH”, din cadrul Colegiului Național Mihail Kogălniceanu, Galați

📧Nume proiect: eKART, Știință și Creativitate

💵Buget: 15.225 RON

✅Obiective:
Ob. 1: construirea unui kart electric functional, echipat cu panouri solare
Ob. 2: dezvoltarea unor abilități practice pentru 30 elevi, ai Colegiului Național Mihail Kogălniceanu Galați, de clasa a IX-a, din care 60% provin din mediul rural, prin ateliere, ce vor contribui la construirea unui kart electric funcțional.
Ob. 3: creșterea performanțelor școlare la diciplinele STEAM a 30 de elevi, din Colegiul Național Mihail Kogălniceanu, prin formarea unor atitudini pozitive față de aceste discipline.
 
👉Aplicant: Grupul de inițiativă ”LTATV”, din cadrul Liceului de Transporturi Auto Traian Vuia, Galați
📧Nume proiect: SMART KART- ECONOMIE VERDE
💵Buget: 19.050 RON
✅Obiective:
Ob. 1: dezvoltarea unui kart electric funcțional de către elevii din cadrul Liceului de Transporturi Auto Traian Vuia, cu sprijinul mentorilor
Ob. 2: înființarea unui club de karting, în cadrul Liceului de Transporturi Auto Traian Vuia, cu acces gratuit pentru elevii pasionați de domeniul auto
 
👉Aplicant: Grupul de inițiativă ”G.I. Robotica L.P.S.- C.E.X.”, din cadrul Liceului cu Program Sportiv în colaborare cu Centrul Județean de Excelență, Galați
📧Nume proiect: Go Kart – Începuturile
💵Buget: 13.725 RON
✅Obiective:
Ob. 1: dezvoltarea unui kart electric funcțional, echipat cu sisteme inteligente de comandă si control, de către elevii din cadrul Liceului cu Program Sportiv Galați în colaborare cu Centrul Județean de Excelența, cu ajutorul mentorilor
Ob. 2: înființarea unui club de karting în cadrul Liceului cu Program Sportiv Galați în colaborare cu Centrului Județean de Excelența, cu acces gratuit pentru toți elevii care vor să învețe să piloteze și să construiască karturi din ce in ce mai tehnologizate și mai automatizate.
Ob. 3: elaborarea unui manual tehnic de construire a kartului, cu date și informații culese în timpul proiectului, în format digital și printat.
 
👉Aplicant: ASOCIATIA UNITED CRISTIAN AID BUNUL SAMARITEAN, Nicorești
📧Nume proiect: TRADITII din TRECUT pentru VIITOR
💵Buget: 10.000 RON
✅Obiective:
Ob. 1: Înființarea unui centru de meșteșuguri tradiționale în comuna Nicorești, jud. Galați
Ob. 2: Accesul gratuit la 10 ateliere de olarit/lucru cu lutul si impaslit lana pentru 25 de copii din mediul rural

👉Aplicant: Grupul de inițiativă ”CEVMiștii”, din cadrul Colegiului Economic Virgil Madgearu
📧Nume proiect: Artizani, prieteni ai mediului
💵Buget: 9.655 RON
✅Obiective:
Ob. 1: Amenajarea unei grădini senzoriale în curtea Colegiului Economic Virgil Madgearu, ce va fi utilizată ca spațiu educativ și de relaxare.
Ob. 2: Instalarea unui sistem de irigație și de monitorizare a parametrilor de temperatură și de umiditate a aerului și a solului, în grădina senzorială, pentru asigurarea unui mediu optim pentru creșterea plantelor
Ob.3: Implicarea a 300 de elevi, din cadrul Colegiului Economic Virgil Madgearu, în activități de amenajare a grădinii senzoriale, proiectare și programare a sistemului de irigații, modelare a lutului pentru crearea a 10 ghivece pentru plante aromatice, realizarea a 30 de obiecte din materiale reciclabile, analize fizico- chimice a apei și a solului, conceperea unor lămpi solare pentru iluminarea grădinii senzoriale și ateliere de economie circulară în cadrul firmelor de exercițiu

👉Aplicant: Grupul de inițiativă ”SCIENTIAE NATURALES”, din cadrul Școlii Gimnaziale ”Ene Patriciu”, Smulți
📧Nume proiect: Viitorul meu laborator de științe
💵Buget: 9.852 RON
✅Obiective:
Ob. 1: Din clasă în laborator – transformarea unui spațiu din cadrul școlii în laborator, prin reamenajarea și dotarea lui cu kit-uri de științe
Ob. 2: Promovarea învățării de calitate și a interesului pentru științe, prin participarea a 40 elevi la 8 ateliere de fizică, chimie, matematică desfășurate în laborator
Ob. 3: Dezvoltarea abilităților practice și a capacității de comunicare/lucru în echipă prin implicarea elevilor în realizarea a cel puțin 8 experimente.

DE CE SĂ SUSȚII FONDUL ȘTIINȚESCU?

  • Pentru a le arăta copiilor cât de departe îi poate duce curiozitatea atunci când sunt înconjurați de oameni pasionați.
  •  Pentru a crea în Galați o comunitate deschisă tuturor copiilor care vor să învețe…și altfel. Științescu nu e pentru elite, e pentru orice copil care vrea să pună mâna și mintea la treabă.
  •  Pentru a le arăta copiilor că știința nu e doar materie la care stau cuminți în bancă, e realitatea care ne înconjoară. O realitate dinamică pe care o pot construi chiar și ei, proiect cu proiect, vis cu vis.

RECOMANDĂM ”FONDUL ȘTIINȚESCU”, PENTRU CĂ…

 La Clubul de Științe 3D CNMK am venit îndrumată de curiozitate. Nu am fost niciodată pasionată de calculatoare, dar provocările nu au întârziat să apară: de la vizualizarea unui obiect în spațiu, până la noțiunile practice de programare, toate au fost înțelese cu ajutorul coordonatorilor.

Andrei: Cele mai mari provocări ale mele au fost să reușesc să vizualizez în capul meu ce metodă ar merge cel mai bine pentru piesa pe care vreau să o fac.

Flavia, elev

Cele mai mari provocări ale mele au fost să reușesc să vizualizez în capul meu ce metodă ar merge cel mai bine pentru piesa pe care vreau să o fac.

Andrei, elev

Am ajutat niște copii de clasa pregătitoare să înțeleagă circuitul apei în natură. Am aflat că dacă un adult poate învăța un copil, apoi acel copil va învăța un copil mai mic ce a învățat el! Mi-a plăcut că ne-am putut simți ca niște mici profesori!

Adrian Sălăvăstru, elev

Ştiinţescu a însemnat pentru mine, la fel ca și pentru colegii mei din clubul de robotica, bucuria de a lucra, programa și construi fel de fel de mașinării și jucării robotizate și automatizate. Ceea ce am învățat in aceasta perioada aici, la clubul de robotica, îmi va fi de real folos pe viitor atât în activitățile de la liceu și facultate cat mai ales în alegerea viitoarei profesii care sigur va avea legătura cu informatica și robotizarea.  Nu a fost ușor deloc pentru ca am luat-o de la zero ca nivel de cunoștințe iar pandemia Covid-19 ne-a îngreunat și mai mult activitățile din cadrul Ştiinţescu dar cu ajutorul profesorilor care ne-au coordonat am reușit sa progresam in atingerea obiectivelor îmbinând activitățile de acasă și cele din online cu activitățile fata în fata de la club.

Mario – clasa a VIII-a

GALERIE FOTO