CE ESTE ȘTIINȚESCU?
Copiii învață de la profesori sau voluntari cum să-și pună în practică toate ideile, cum că știința nu se învață doar în bancă sau din cărți, ci și din realitatea de zi cu zi. Din șuruburi, piulițe, roboți, lipici, experimente și multe altele din care își construiesc visurile.
Profesorii învață de la cei mici cât de mare le e bucuria de a vedea știința ca pe o joacă, nu ca pe o materie la care trebuie să ia note mari.
Programul este dezvoltat de către Federația Fundațiile Comunitare din România cu sprijinul Romanian-American Foundation (RAF) și este implementat prin fundațiile comunitare locale în 14 orașe din România.
Cine poate face parte din Științescu?
Orice copil care are bucuria de descoperi lumea cu propriile mâini, de a construi ceva de la zero, de a învăța făcând. Nu trebuie să aibă note mari la matematică, fizică sau chimie. La Științescu doar visurile trebuie să fie mari.
Orice profesor, student , profesionist sau chiar elev care are bucuria de a da mai departe pasiunea pentru știință. De a păși din spatele catedrei sau biroului în fața copiilor pentru a construi și învăța împreună.
FONDUL ÎN CIFRE
EDIȚII
4
SUMA ÎN GRANTURI ACORDATE
371626
PROIECTE FINANȚATE
35
COMPANII PARTENERE
18
PROIECTE IMPLEMENTATE
Nr. Crt | Nume Proiect | Beneficiar (Asociație/Grup Inițiativă- G.I.) | Suma finanțată (LEI) | Ediția și Perioada implementării |
---|---|---|---|---|
1 | eKART, Știință și Creativitate | Grupul de inițiativă ”CNMK ROBOTECH”, din cadrul Colegiului Național Mihail Kogălniceanu, Galați | 15.225 RON | Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023 |
2 | SMART KART- ECONOMIE VERDE | Grupul de inițiativă ”LTATV”, din cadrul Liceului de Transporturi Auto Traian Vuia, Galați | 19.050 RON | Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023 |
3 | Go Kart – Începuturile | Grupul de inițiativă ”G.I. Robotica L.P.S.- C.E.X.”, din cadrul Liceului cu Program Sportiv în colaborare cu Centrul Județean de Excelență, Galați | 13.725 RON | Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023 |
4 | TRADITII din TRECUT pentru VIITOR | ASOCIATIA UNITED CRISTIAN AID BUNUL SAMARITEAN, Nicorești | 10.000 RON | Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023 |
5 | Artizani, prieteni ai mediului | Grupul de inițiativă ”CEVMiștii”, din cadrul Colegiului Economic Virgil Madgearu | 9.655 RON | Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023 |
6 | Viitorul meu laborator de științe | Grupul de inițiativă ”SCIENTIAE NATURALES”, din cadrul Școlii Gimnaziale ”Ene Patriciu”, Smulți | 9.852 RON | Ediția 3.2 – aprilie 2023 – septembrie 2023 |
Nr. Crt | Nume Proiect | Beneficiar (Asociație/Grup Inițiativă- G.I.) | Suma finanțată (LEI) | Ediția și Perioada implementării |
---|---|---|---|---|
1 | SMART Farm | ROBO Stars – (G.I. al Lic. Mircea Eliade) | 7,000.00 | Ediția 3. nov 2021 – mai 2022 |
2 | ECOSERA | ROBOTICA LPS (G.I. al Lic.cu Program Sportiv Galați) | 7,165.00 | Ediția 3. nov 2021 – mai 2022 |
3 | Îmblânzirea STEAM | S-TEAM | 6,029.00 | Ediția 3. nov 2021 – mai 2022 |
4 | „Natura în laborator” | Asociația Centrul Educational Beekids | 13,388.00 | Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020 |
5 | FABRICA | ROBOTICA LPS (G.I. al Lic.cu Program Sportiv Galați) | 10,315.00 | Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020 |
6 | ABRICASA | Organizația Națională Cercetașii României – Filiala Roza Vânturilor Galați | 4,000.00 | Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020 |
7 | Stiintescu de acasă | G.I. STIINTESCU DIY | 4,500.00 | Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020 |
8 | Smart habitat | ROBO Stars – (G.I. al Lic. Mircea Eliade) | 9,052.00 | Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020 |
9 | Clubul de Ştiinţe 3D – CNMK | Asociația CNMK Părinți | 12,170.00 | Ediția 2. Decembrie 2019 – dec. 2020 |
10 | IMBLANZIREA STIINTELOR | Grupul Moisil Științe și Teatru | 6,765.00 | Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020 |
11 | OZOFUN | G.I. OzoSteam | 5,679.00 | Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020 |
12 | 3D Honey | G.I. Exploratorii 22 | 7,330.00 | Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020 |
13 | Universul RĂDEȘTIințescu | Asociația Rădeșteanca | 9,624.00 | Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020 |
14 | Tecuci – mesaj din viitor | Future Dreamers | 15,679.00 | Ediția 2. Ianuarie 2020 – dec 2020 |
15 | Clubul de Științe ”Prietenii Chimiei” | G.I. al școlii Generale nr.28 | 11,953.00 | Ediția 1. Mai – oct 2018 |
16 | Atelierul de Robotică | G.I. al Palatului copiilor Galați | 10,919.45 | Ediția 1. Mai – oct 2018 |
17 | Chemistry Wizards (Vrajitorii chimisti) | Asociatia Semper Musica Filiala Tecuci | 9,996.00 | Ediția 1. Mai – oct 2018 |
18 | Nutritiada | G.I. al Șc. Nr. 17 | 2,800.00 | Ediția 1. Mai – dec 2018 |
19 | Educație și știință pentru un viitor ecologic | G.I. al Liceului cu Program Sportiv Galați | 7,712.50 | Ediția 1. Mai 2018 – feb 2019 |
20 | Meteorologie fără formule | G.I. al Școlii Grigore Moisil | 4,800.00 | Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019 |
21 | Acțiunea fiziologică a unor metale și nemetale asupra organismului | G.I. al Școlii Nr. 17 | 6,795.00 | Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019 |
22 | Picătura de știință | G.I. al Școlii Dan Barbilian | 9,898.00 | Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019 |
23 | Matematica muzicii conștiente | G.I. al Școlii Nr. 17 | 12,000.00 | Ediția 1. Ianuarie – iunie 2019 |
ȘTIINȚESCU EDIȚIA A 4-A
Fondul total al ediție 4, Științescu Galați, este de 98.550 de lei
Rezultatele proiectelor implementate în Rădești, Cudalbi, Tecuci și Smulți, în edițiile anterioare, au demonstrat că și în mediul rural, pasiunea pentru știință poate deschide noi orizonturi pentru tinerii noștri. Ne-am propus să extindem experiența transformațională a lui Științescu în mediul rural, unde resursele educaționale sunt mai limitate, facilitând astfel descoperirea și înțelegerea de către elevi a noțiunilor fundamentale științifice. Laboratoarele bine echipate reprezintă o necesitate, în orice instituție școlară, pentru a putea oferi tinerilor un cadru adecvat să experimenteze direct și să exploreze concepte precum fizica, chimia și biologia, ceea ce poate stimula curiozitatea, gândirea critică și pasiunea pentru învățare.
Astfel, din suma de 39.000 lei amfost finanțate șase proiecte, de educație STEAM:
Beneficiari: elevi de școală generală (cl. V – VIII) și de liceu (IX – XII), din mediul rural, direct implicați în activitățile STEAM
Totodată, ținând cont de avansul tehnologic în domeniul inteligenței artificiale (AI – Artificial Intelligence) care a avut un impact semnificativ asupra diferitelor industrii și domenii, inclusiv în educație, încurajăm proiectele care să pregătească elevii pentru oportunitățile de carieră din arii precum ingineria software sau dezvoltarea de aplicații, care sunt în continuă creștere și solicită dezvoltarea de abilități în domeniul tehnologic.
Astfel, diferența de 59.550 de lei va fi alocată pentru 3-5 proiecte educative de tip STEAM, cu accent pe utilizarea de elemente de tip AI (dar nu exclusiv), cu un buget minim de 8.000 lei/proiect și maxim de 23.000 lei/proiect.
Beneficiari direcți: copii și tineri, cu vârste între 6 – 18 ani, direct implicați în activitățile STEAM, din mediul rural și urban.
Aplicant: Grupul de inițiativă CNMK Studio
Nume proiect: ForGGens
Buget: 22000 RON
Obiective:
Obiectivul 1: extinderea activităților și upgradarea obiectivelor clubului de imprimare 3D prin adăugarea a cel puțin 3 discipline noi, din domeniul programare de jocuri sau pentru viziune computerizata, film și medicină.
Obiectivul 2: dezvoltarea cunoștințelor și ulterior a aptitudinilor beneficiarilor, în domeniul inteligenței artificiale și a viziunii computerizate, prin participarea la cel puțin 8 ateliere de programare și lucru cu echipamente specializate .
Obiectivul 3: alcătuirea unei baze de date ce va conține cunoștințe, în infrastructura informațională a colegiului, pentru început în domeniul digitalizării prezenței umane care să ofere un start pentru proiecte similare sau ulterioare care să conțină date despre echipamentele minime necesare, implicațiile tehnice și morale ale proiectului dar și posibilele aplicabilității.
Aplicant: Grupul de inițiativă PALATUL COPIILOR GALAȚI
Nume proiect: ATELIERE DE ROBOTICĂ ȘI IA PENTRU GIMNAZIU ȘI LICEU
Buget: 20830 RON
Obiective:
Obiectivul 1: Participarea a 75 de elevi la ateliere de programare, prin învățământ nonformal, și însușirea nemijlocită a abilităților de programare de bază
Obiectivul 2: Dotarea laboratorului cu kituri moderne pentru însușirea programarii robotilor cu IA sau functionalităților extinse, fără IA, a kiturilor deja existente, pentru 200 de elevi înscriși anual.
Aplicant: Grupul de inițiativă Robotica CEX-LPS
Nume proiect: Robotul educațional cu IA (EduRobotAI)
Buget: 13014 RON
Obiective:
Obiectivul 1: construirea unui robot umanoid de la mijloc in sus, deplasabil pe roti in sistem autonom dotat cu elemente specifice inteligentei artificiale
Obiectivul 2: dezvoltarea de abilități noi de programare necesare dezvoltării conceptului de android aplicat proiectului nostru cu participarea unui număr de 50 de elevi într-un număr de peste 30 de sesiuni de proiectare, printare 3d, programare si testare a produsului final.
Aplicant: Asociația Părinți Profesori Elevi Radu Negru
Nume proiect: STEM LA RADU NEGRU
Buget: 14676 RON
Obiective:
Obiectivul 1: Proiectarea și construirea unui sistem hidroponic, pentru plante de consum, de către cel puțin 50 de elevi, clasele IX – XII, din cadrul Liceului Tehnologic Radu Negru
Obiectivul 2: Implicarea a cel puțin 50 de elevi, clasele IX – XII, din cadrul Liceului Tehnologic Radu Negru, în ateliere de electronică-automatizări, imprimare și proiectare 3d și de protecția mediului in vederea implementării, functionalității și cercetării culturilor hidroponice.
Aplicant: Asociația Floarea Sorului
Nume proiect: Atelierele INSPIR- Prietenii Științei
Buget: 14750 RON
Obiective: Obiectivul 1: Organizarea și dotarea unui laborator de științe în cadrul Școlii Gabriel Drăgan din satul Coasta Lupei, care va deservi un număr de 60 de elevi;
Obiectivul 2: Desfășurarea unui număr de 10 Ateliere de tip STEM pentru 60 de elevi din mediul rural;
Obiectivul 3: Creșterea cu cel puțin 20% a performanțelor școlare în domeniile STEM la examenele naționale;
Aplicant: Asociația Culturală pentru Tradiții și Obiceiuri Românești „VATRA”
Nume proiect: Tradiții Reinventate - Meșteșuguri Digitale pentru Educația STEAM
Buget: 13280 RON
Obiective:
Obiectivul 1: Dezvoltarea și implementarea unui program educațional interdisciplinar ce integrează meșteșugurile tradiționale în curriculumul STEAM, adresându-ne către 200 de elevi din mediul rural, în vârstă de 6-12 ani, până la finalul anului școlar 2024.
Obiectivul 2: Organizarea a 10 ateliere interactive, în care participanții să învețe tehnici de olărit, țesut și confecționat măști, aplicând în același timp principii de design digital și printare 3D, pe perioada de implementare a proiectului.
Obiectivul 3: Organizarea unei expoziție cu lucrările realizate de elevi în luna septembrie 2024, în cadrul Festivalului Științescu Galați, marcând astfel finalizarea proiectului.
Tema aceste ediții este SUSTENABILITATE. Împreună creăm o lume mai bună, mai verde, mai prietenoasă cu mediul.
Suntem deja în a doua etapă, Științescu 3.2, în cadrul căreia copiii își doresc să transforme în realitate un vis mare de tot:
Construcția unor karturi verzi. În cadrul acestui proiect se vor reuni pasionații de proiecte do-it-yourself, de electronică, mecanică și energii regenerabile.
Susține și tu proiectul Științescu!
Avem nevoie de 15.000$ pentru a finanțarea prin apel deschis a cel puțin 6 proiecte.
Fiecare donație duce visurile celor mici mai aproape de realitate:
Vom selecta 3 proiecte care își propun construirea de la 0 a unui kart electric și cel puțin alte 3 proiecte care propun un proiect Științescu clasic, dar în tematica The Green deal (Pactul Verde). Cele 3 echipe care vor construi câte un vehicul electric vor avea apoi oportunitatea de a expune karturile și de a concura în cadrul unui eveniment public de tip expoziție/concurs la final de ediție, alături de celelalte 6 proiecte din cea de-a 3-a ediție.
IATĂ CE VISURI AU DEVENIT REALITATE ÎN ȘTIINȚESCU 3:
- ȘTIINȚESCU 3.1 – IMPLEMENTATE
EcoSera
Au construit o eoliană care alimentează curtea liceului cu energie regenerabilă, au creat de la zero jucării automatizate în cadrul clubului de robotică, iar acum, elevii de la Liceul cu Program Sportiv vor construi o seră automatizată.
Îmblânzirea STEAM
Au descoperit meteorologia în curtea școlii, au învățat cu ajutorul ozoboților noțiuni din zece materii diferite, au redat fenomene științifice cu ajutorul teatrului japonez kamishabi, iar acum vor să creeze spații smart, automatizate, în școala lor.
Smart Farm
Au învățat să programeze, să proiecteze și să printeze 3D, pentru a realiza macheta unui cartier verde în care să se locuiască smart, cu infrastructură economică și ecologică. Iar acum vor să realizeze un complex agricol cu o fermă zootehnică, parțial robotizat.
Pentru a strânge sumele necesare finanțării celor trei proiecte, dar și pentru inițiativele care vor alcătui restul Fondului Științescu 3.0, fiecare leu donat prin implicarea comunității va fi dublat de partenerul nostru RAF (Romanian-American Foundation), în limita a 10.000 de dolari. Costurile de operare și comunicare a programului vor fi acoperite de către Fundația Comunitară Galați, exclusiv cu sprijinul comunității locale, prin campania de strângere de fonduri.
- ȘTIINȚESCU 3.2 – ÎN IMPLEMENTARE
Aplicant: Grupul de inițiativă ”CNMK ROBOTECH”, din cadrul Colegiului Național Mihail Kogălniceanu, Galați
Nume proiect: eKART, Știință și Creativitate
Buget: 15.225 RON
DE CE SĂ SUSȚII FONDUL ȘTIINȚESCU?
- Pentru a le arăta copiilor cât de departe îi poate duce curiozitatea atunci când sunt înconjurați de oameni pasionați.
- Pentru a crea în Galați o comunitate deschisă tuturor copiilor care vor să învețe…și altfel. Științescu nu e pentru elite, e pentru orice copil care vrea să pună mâna și mintea la treabă.
- Pentru a le arăta copiilor că știința nu e doar materie la care stau cuminți în bancă, e realitatea care ne înconjoară. O realitate dinamică pe care o pot construi chiar și ei, proiect cu proiect, vis cu vis.
RECOMANDĂM ”FONDUL ȘTIINȚESCU”, PENTRU CĂ…
La Clubul de Științe 3D CNMK am venit îndrumată de curiozitate. Nu am fost niciodată pasionată de calculatoare, dar provocările nu au întârziat să apară: de la vizualizarea unui obiect în spațiu, până la noțiunile practice de programare, toate au fost înțelese cu ajutorul coordonatorilor.
Andrei: Cele mai mari provocări ale mele au fost să reușesc să vizualizez în capul meu ce metodă ar merge cel mai bine pentru piesa pe care vreau să o fac.
Flavia, elev
Cele mai mari provocări ale mele au fost să reușesc să vizualizez în capul meu ce metodă ar merge cel mai bine pentru piesa pe care vreau să o fac.
Andrei, elev
Am ajutat niște copii de clasa pregătitoare să înțeleagă circuitul apei în natură. Am aflat că dacă un adult poate învăța un copil, apoi acel copil va învăța un copil mai mic ce a învățat el! Mi-a plăcut că ne-am putut simți ca niște mici profesori!
Adrian Sălăvăstru, elev
Ştiinţescu a însemnat pentru mine, la fel ca și pentru colegii mei din clubul de robotica, bucuria de a lucra, programa și construi fel de fel de mașinării și jucării robotizate și automatizate. Ceea ce am învățat in aceasta perioada aici, la clubul de robotica, îmi va fi de real folos pe viitor atât în activitățile de la liceu și facultate cat mai ales în alegerea viitoarei profesii care sigur va avea legătura cu informatica și robotizarea. Nu a fost ușor deloc pentru ca am luat-o de la zero ca nivel de cunoștințe iar pandemia Covid-19 ne-a îngreunat și mai mult activitățile din cadrul Ştiinţescu dar cu ajutorul profesorilor care ne-au coordonat am reușit sa progresam in atingerea obiectivelor îmbinând activitățile de acasă și cele din online cu activitățile fata în fata de la club.