„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” deschide apelul de idei și proiecte civice la Constanța

„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” deschide apelul de idei și proiecte civice la Constanța

Federația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România dau startul la programul național de finanțare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” în 5 orașe din țară, printre care și Constanța. Aflat la ediția a II-a, programul național oferă finanțări nerambursabile în valoare totală de peste 1.230.000 lei și mentorare celor mai bune soluții la provocări de mediu și educație.

În plan local, programul este coordonat de Fundația Comunitară Galați. Valoarea granturilor oferite în Constanța prin programul „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” este de 246.000 lei, sumă oferită de Lidl România. Astfel, 98.400 de lei vor fi investiți pentru reamenajarea și animarea pasajului pietonal de la Gară și restul de 147.600 de lei vor fi acordați sub formă de granturi  pe baza unui concurs de proiecte.

Sunt eligibile pentru finanțare proiecte ale organizațiilor non-guvernamentale, neafiliate politic, grupurilor de inițiativă și ale instituțiilor de învățământ (grădinițe, școli, centre educaționale) prin asociațiile de părinți/profesori sau grupuri de inițiativă din aceste instituții. Înscrierile au în perioada 19 mai-8 iunie.

Direcțiile de intervenție locală ale programului la Constanța au fost stabilite participativ, în urma dialogului cu administrația locală și stakeholderi relevanți, în urma unui proces de cercetare cu o durată de aproape 2 luni. Pornind de la oportunitățile și provocările locale identificate în urma acestui proces, Fundația Comunitară Galați a stabilit educația și mediul ca direcții de implementare pentru proiectele ce vor fi finanțate prin programul „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”.

Conform Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă, pentru a atinge obiectivele de dezvoltare durabilă, e nevoie de o abordare integrată asupra tuturor domeniilor de interes, astfel că educația și grija pentru un mediu curat sunt interconectate. Astfel, Fundația Comunitară Galați este în căutare de proiecte care pun focus pe dezvoltarea abilităților copiilor și tinerilor, care îi vor ajuta să se adapteze unei societăți în plină schimbare, echipându-i totodată cu un mod de gândire creativ, orientat către soluții. Obiectivul este o comunitate de oameni responsabili, implicați civic, cu un dezvoltat sentiment de apartenență, obținut  prin implicarea lor în activități de voluntariat și incluziune față de vârstnici sau persoane cu nevoi speciale, cât și a persoanelor care provin din medii vulnerabile. În același timp, Fundația caută să susțină proiecte care cultivă grija pentru mediu și biodiversitate și sădesc obiceiuri sănătoase de la cele mai mici vârste, către un oraș curat, verde și o mare vie, protejată.

În perioada de înscriere, între 19 mai-8 iunie, potențialii aplicanți în cadrul programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” pot beneficia de sesiuni de consiliere și mentorare din partea Fundației Comunitare Galați, prin care primesc sprijin în rafinarea ideilor de proiect. Astfel, ideile și organizațiile preselectate vor fi invitate să participe la incubatorul de proiecte. Doar ideile care se înscriu în etapa de aplicare pot beneficia de această facilitate.

Incubatorul de proiecte este un mecanism de sprijin pentru organizațiile și grupurile de inițiativă, prin care să-și dezvolte ideea într-un proiect fezabil, cu șanse de finanțare. În același timp, Incubatorul aduce împreună echipele care au idei pentru Constanța, pentru a crea posibile sinergii în planificarea propunerilor de proiecte.

Selecția finală a proiectelor câștigătoare va fi făcută prin jurizare de către o echipă neutră și avizată, alcătuită din reprezentanți ai sectorului guvernamental,  nonguvernamental și privat pe baza criteriilor stabilite local și care pot fi găsite în Ghidul de finanțare.

Detalii despre programul de finanțare din fiecare oraș și alte materialele necesare procesului de aplicare se pot acesa pe www.fondulpentruunviitormaibun.ro și conturile naționale și locale ale programului de pe Facebook sau Instagram.

Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România își propun să sprijine acțiuni relevante, cu impact pe termen.  La prima ediție, programul desfășurat simultan în alte 6 orașe din țară (Brașov, Brăila, Buftea, Cluj, Oradea și Vaslui) a finanțat 49 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă, care au însumat peste 700 de acțiuni civice, mii de ore de voluntariat, și zeci de mii de cetățeni implicați direct sau indirect, ca urmare a  rezultatelor ediției pilot.

„De mai bine de 9 ani, am văzut cum se transformă comunitățile atunci când oamenii pun la un loc idei și fapte. Fondul pentru un viitor mai bun în comunități din ediția pilot a demonstrat că există un potențial de schimbare și implicare <<la firul ierbii>>, care așteaptă să fie cartat și activat. Mergem mai departe, în 5 orașe noi, cu încrederea că fundațiile comunitare din rețeaua federației vor juca, așa cum ne-am obișnuit, un rol cheie în activarea de soluții civice noi și relevante pentru comunitățile locale”, a declarat Ciprian-Mihai Păiuș, Director executiv – Federația Fundațiile Comunitare din România.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse de cea mai bună calitate la cel mai bun preț. În spatele operațiunilor din magazine, din centrele logistice și din sediile centrale stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central de la Neckarsulm. 

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 30 de milioane de lei în  investiții comunitare. În prezent mai bine 46% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

Niciun comentariu

Postează.