Programul Fondul pentru un viitor mai bun în comunități este demarat de către Lidl România, în parteneriat cu Federația Fundațiile Comunitare din România. Printre inițiativele finanțate în Brăila se numără programe care vizează educația rutieră și formarea de obiceiuri sigure în trafic, promovarea alimentației sănătoase și a unui stil de viață activ, dezvoltarea abilităților STEM și a creativității, implicarea tinerilor voluntari în ateliere educaționale, culturale și sociale și dezvoltarea unei caravane educaționale intergeneraționale.
Fundația Comunitară Galați și Lidl România anunță primii câștigători din Brăila ai granturilor nerambursabile din cadrul programului național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul este finanțat de Lidl România cu peste 1.225.000 de lei în ediția a V-a și implementat în mai multe orașe din țară. La Brăila, demersul este coordonat de Fundația Comunitară Galați care dispune de 245.000 de lei pentru finanțarea de inițiative comunitare de educaţie.
Finanțările puse la dispoziție inițiativelor venite din comunitate au fost acordate pe bază de concurs de proiecte, precedat de sesiuni online de îndrumare și feedback individual, la care au putut lua parte toți cei interesați să aplice. În urma concursului au fost selectate 4 proiecte finaliste care până în februarie 2025 vor pune în practică soluții variate pentru a răspunde provocărilor din educație din comunitatea locală:
- Asociația Petunia îi va învăța pe tinerii brăileni să fie mai responsabili în trafic prin proiectul „Drive COOL, Drive GREEN, Drive SAFE”. Elevii de la Liceul Tehnologic Panait Istrati vor dobândi cunoștințe despre educația rutieră și despre cum să fie pietoni și viitori conducători auto responsabili. Prin activități practice de tip „Learning by doing” și un concurs de karting, proiectul își propune să formeze obiceiuri sigure în trafic, oferind elevilor o experiență interactivă și educativă.
- Asociația Culturală Cinefeel îi va încuraja pe elevi să exploreze viața sănătoasă prin proiectul „Curcubeul din farfurie”. Printr-o serie de workshop-uri și activități recreative, proiectul pune accent pe conștientizarea unei alimentații sănătoase și încurajează un stil de viață activ. Elevii din Brăila vor putea participa la ateliere menite să îi îndrume către alegeri alimentare corecte și un stil de viață echilibrat, susținut de educația nutrițională.
- Asociația de Părinți a Elevilor din Colegiul Național „Gh. M. Murgoci” implementează proiectul „Velocity for our community”. Acesta susține dezvoltarea abilităților STEM și încurajează creativitatea prin formarea unor cluburi de robotică în școlile participante. În plus, elevii vor avea ocazia să-și testeze abilitățile în cadrul unui concurs de robotică organizat la Muzeul Carol I din Brăila, promovând astfel educația tehnologică și colaborarea între echipe.
- Asociația Pentru Adevăr va lansa „Caravana Educației – Brăila NextGen”, un proiect ce își propune să formeze o comunitate de 500 de tineri voluntari care vor participa la 20 de ateliere pentru a dezvolta o caravană educațională intergenerațională. De asemenea, 1000 de tineri vor fi implicați timp de 3 luni în activități educative, culturale și sociale organizate în 40 de cluburi tematice. Proiectul include și crearea unui ziar, podcast și videoclipuri care să promoveze activitățile tinerilor și oportunitățile pentru comunitatea brăileană, până în februarie 2025.
Selecția proiectelor a fost făcută de un juriu format din specialişti în domenii legate de temele Fondului și reprezentanți din comunitate. „Implementăm Fondul pentru un viitor mai bun în comunități la Brăila pentru a doua oară, de această dată cu focus pe soluții locale pentru educație. Fondul își propune să susțină proiectele care oferă oportunități de învățare dincolo de metodele tradiționale, într-un mod interactiv și aplicat. Suntem bucuroși să fim din nou alături de comunitatea brăileană.”, a declarat Monica Bobe, manager granturi – Fundația Comunitară Galați.
O cronică a programului, noutăți din proiecte, precum și fotografii de la activități, le veți găsi pe pagina web a programului https://fondulpentruunviitormaibun.ro/ sau pe pagina de Facebook Fondul pentru un viitor mai bun în comunități Brăila și a Fundației Comunitare Galați.
Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România își propun să sprijine acțiuni relevante, cu impact pe termen lung la nivel local. Ajuns la ediția a 5-a, programul s-a desfășurat până acum în 24 de orașe din țară și a finanțat 160 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acțiuni civice și ore de voluntariat, și zeci de mii de cetățeni implicați direct sau indirect, sunt doar câteva din rezultatele edițiilor anterioare.
Programul se desfăşoară în această ediție în 5 comunități din ţară: Brăila, Oradea, Slatina, Slobozia și Sovata, cu finanțarea Lidl România, sub umbrela Federației Fundațiile Comunitare din România, iar în Brăila este gestionat de către Fundația Comunitară Galați.
—
Fundația Comunitară Galați s-a dedicat dezvoltării comunitare de mai bine de 8 ani. Acest lucru a fost posibil datorită colaborării cu peste 100 de companii, prin implementarea, mentorarea și gestionarea a aproape 200 de inițiative civice, atât proprii, cât și în parteneriat cu organizații non-profit din Galați, Brăila și Constanța. Aceste inițiative, care au cuprins o gamă largă de domenii – de la educație pentru sănătate și protecția mediului, la implicarea civică și dezvoltarea spațiilor comunitare – au primit finanțări totale de peste 2,27 milioane lei.
Federația Fundațiile Comunitare din România (FFCR) a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 9400 de proiecte și 86 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent, Fundațiile Comunitare derulează programe în 30 din cele 41 de județe din România și rețeaua este în continuă creștere.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Design-ul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.
În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.